Lions Zuidwest-Drenthe overhandigt cheque aan Fleur Bloemen Stichting
Lions Zuidwest-Drenthe heeft donderdagavond een cheque van 4479,92 euro overhandigd aan de Fleur Bloemen Stichting. Dit geldbedrag is de opbrengst van de perenpluk begin oktober en de kerstbomenverkoop.
Samen met mensen van de Fleur Bloemen Stichting heeft Lions Zuidwest-Drenthe op 5 oktober 250 emmers met peren verkocht. Ook de jongerenafdeling van de Lions (LEO) heeft haar bijdrage geleverd. De emmers en kratten zijn verkocht aan diverse restaurants. De opbrengst van de perenpluk bedroeg 975,74 euro.

In december hebben Lions, LEO en de Fleur Bloemen Stichting 298 kerstbomen verkocht. Op 7 december konden in Darp de kopers zelf een boom uitzoeken, uitspitten en meenemen of laten bezorgen. De actie bracht 3.504,81 euro bijeen.

Zelfmoord

De Fleur Bloemen Stichting heeft als doel om het pesten onder kinderen en jongeren tegen te gaan. In 2012 maakt Fleur Bloemen op 15-jarige leeftijd een einde aan haar leven, omdat ze veel werd gepest op school. Fleur woonde op de grens van Staphorst en Meppel.

In het voorjaar van 2019 legde Lions Zuidwest-Drenthe de eerste contacten met de stichting. Dit heeft onder meer geleid tot het organiseren van acties, de opzet van een nieuwe website en de totstandkoming van borden die de aandacht vestigen op de gevolgen van pesten. Het eerste bord met een roos en gedicht van Fleur werd afgelopen maandag overhandigd op obsSprinkels.